Pressrelease: Hymer- Eriba husvagnar har nypremiär i Sverige

2017-02-03

Eriba med sin 60-åriga historia som husvagnstillverkare har nypremiär på svenska marknaden, med sina sportiga och moderna husvagnar. Exklusiv återförsäljare blir Hymer Center by Hansen Caravan.

Med sitt stora modellprogram kommer husvagnarna täcka upp i stort sett allas behov och årstider. För att klara vårt kalla klimat vintertid i Sverige är de patenterade väggarna skummade i Polyuretan, luftspalter byggda för att den varma luften skall strömma längs väggarna, de flesta vagnarna utrustade med Alde värme, tankar isolerade och fönstren har polyuretanram för att förhindra kyldbryggor. Nova serien har de allra bästa testvärdena på marknaden i köldkammare.

”Att vagnarna dessutom är sportiga, säkra och har hög kvalitet gör att det skall bli kul att sälja Eriba” säger Peter Hansen ägare till Hymer Center by Hansen Caravan.

De första Eriba vagnarna började tillverkas för 60 år sedan i Tyskland där de fortfarande tillverkas i Hymers moderna fabrik. Genom åren och tack vare husbilstillverkning har Eriba skaffat sig en gedigen kunskap om hur man bygger den bästa vagnen.

”Vi ser fram emot att låta Peter Hansen med hans personal med all kunskap om husvagnar sälja Eriba” säger Fredrik Engstrand försäljningschef på Erwin Hymer Group.

Premiärvisning blir på Caravan Stockholm den 16- 19 februari i monter C:31

För mer info och bilder:

Peter Hansen, 08-51817001, peter@hansencaravan.se, VD & ägare, Hymer Center by Hansen Caravan

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/hansencaravan

Instagram: hansencaravan

Hymer Center by Hansen Caravan, Vallentunavägen 401, 194 92 Upplands Väsby, www.hansencaravan.se